Všeobecné obchodní podmínky

ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ 

1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) vydává ve smyslu ust. § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) Jana Vachunová, IČ: 65949307, se sídlem Jablonského 474, Třeboň 379 01, e-mail: sluzebnicek@milagro.cz, tel. č. 601 001 201, adresa pro vyřizování reklamací MILAGRO Radobyčická 678/6 Plzeň, 301 00 (dále jen „prodávající“).

1.2 Tyto VOP upravují vztahy mezi kupujícím a prodávajícím při nákupu v internetovém obchodě umístěném na stránkách www.milagro.cz.

1.3 Kupující odesláním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, které tvoří nedílnou součást kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“ nebo jen „smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím. Kupující zároveň odesláním objednávky potvrzuje, že měl ještě před odesláním objednávky možnost pro svou potřebu uložit tato VOP v elektronické podobě pomocí přístupového zařízení, s jehož pomocí se připojil k internetovým stránkám prodávajícího, a to uložením z internetových stránek prodávajícího www.milagro.cz. Prodávající zároveň zasílá tato VOP v e-mailu, kterým bude potvrzeno obdržení objednávky kupujícího. Kupující odesláním objednávky rovněž potvrzuje, že se seznámil s cenou objednávaného zboží (uváděnou vždy u konkrétního zboží v rámci e-shopu) a cenou za dodání zboží (uváděnou vždy u konkrétního způsobu dodání zboží v rámci e-shopu).

1.4 Hovoří-li se dále o plnění povinností z kupní smlouvy, zahrnuje to taktéž plnění povinností obsažených v těchto VOP. Odchylná ujednání obsažená přímo v kupní smlouvě však mají přednost před obsahem těchto VOP. Uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje s těmito VOP souhlas a potvrzuje, že se s těmito seznámil.

1.5 Právní vztahy mezi kupujícím a prodávajícím se tedy řídí kupní smlouvou uzavřenou mezi kupujícím a prodávajícím a těmito VOP a v rozsahu těmito neupraveném i právními předpisy České republiky, tj. zejména občanským zákoníkem a je-li smluvní stranou spotřebitel, pak taktéž zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. To platí i v případě existence mezinárodního prvku (např. pokud by měl kupující bydliště nebo sídlo na území jiného státu než České republiky apod.). Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Veškerá komunikace s prodávajícím musí být vedena v českém jazyce.

 

  1. SDĚLENÍ V SOUVISLOSTI S UZAVÍRÁNÍM SMLOUVY PROSTŘEDKY KOMUNIKACE NA DÁLKU

Prodávající kupujícímu v souladu se zákonem sděluje, že:

2.1 Náklady na užití prostředků komunikace na dálku se při užití těchto prostředků při uzavírání smlouvy neliší od základní sazby (tj. kupující hradí jen náklady internetového připojení či telefonického spojení dle smlouvy uzavřené s jeho poskytovatelem internetového připojení či s jeho telefonním operátorem či případné náklady na poštovní přepravu, když prodávající si neúčtuje žádné další platby).

2.2 Případná povinnost zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu, je vyžadována dle konkrétních podmínek konkrétní uzavírané kupní smlouvy, když kupující je v průběhu provádění objednávky na takovou povinnost (pokud zde taková povinnost je) vždy upozorněn.

2.3 Ceny zboží jsou uvedeny na internetových stránkách prodávajícího vždy zobrazené u každého konkrétního zboží, které si může kupující objednat. Ceny jsou uváděny vždy s uvedením toho, zda se jedná o cenu s DPH či bez DPH. Ceny jsou vždy uváděny včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, když náklady na dodání zboží však budou vždy připočteny v závislosti na zvoleném způsobu dodání zboží. Výše nákladů na dodání zboží je vždy ohledně konkrétního způsobu dodání zboží zvoleného kupujícím v rámci e–shopu uvedena. Zboží je doručováno pouze na území České republiky.

2.4 Pokud je kupující spotřebitel, má právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostředky komunikace na dálku ve lhůtě třiceti (30) dnů. V uvedené 30 denní lhůtě musí být spotřebitelem odstoupení od kupní smlouvy odesláno prodávajícímu. Uvedená lhůta končí:

(a) uplynutím čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba (odlišná od dopravce) převezme zboží,

(b) uplynutím čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba (odlišná od dopravce) převezme poslední kus zboží, objedná-li spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,

(c) uplynutím čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba (odlišná od dopravce) převezme poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí,

(d) uplynutím čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba (odlišná od dopravce) převezme první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.

Lhůta se počíná tak, že připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní den.

2.5 Spotřebitel není povinen uvádět důvod odstoupení (spotřebitel je oprávněn od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu). Je však povinen specifikovat smlouvu, od níž odstupuje, a to uvedením čísla objednávky a bankovního spojení pro vrácení peněz (byly-li již ze strany kupujícího uhrazeny).

2.6 Spotřebitel však nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo vyrobeno podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám (zejména se bude jednat o zboží jakkoliv upravené gravírováním na přání spotřebitele apod.). Spotřebitel dále nemůže odstoupit od smlouvy o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby.

2.7 Odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel učinit formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem) vůči prodávajícímu, a to na adresu MILAGRO, Radobyčická 678/6, Plzeň 301 00 nebo na e-mail sluzebnicek@milagro.cz. Pro odstoupení od smlouvy může spotřebitel taktéž použít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, který je k dispozici na internetových stránkách prodávajícího www.milagro.cz, není to však jeho povinností.

2.8 V případě, že kupující dle předchozích odstavců upravujících právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy v případě smluv uzavíraných prostředky komunikace na dálku odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající spotřebiteli všechny platby, které od spotřebitele obdržel, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku spotřebitelem zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání prodávajícím nabízený). Platby budou vráceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doby, kdy prodávajícímu došlo odstoupení od kupní smlouvy učiněné kupujícím. Pro vrácení plateb použije prodávající stejný platební prostředek, který spotřebitel použil pro provedení počáteční transakce, pokud spotřebitel výslovně neurčil jinak. V žádném případě tím spotřebiteli nevzniknou další náklady.

2.9 Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu vždy na adresu MILAGRO, Radobyčická 678/6, Plzeň 301 00 bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel zboží odešle zpět před uplynutím 30 dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající platbu vrátí až po obdržení vráceného zboží nebo prokáže-li spotřebitel, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve. Spotřebitel urychlí vyřízení odstoupení od smlouvy doručením obdrženého plnění na adresu prodávajícího MILAGRO, Radobyčická 678/6, Plzeň 301 00 spolu se zasláním vystavené faktury (pokud ji již spotřebitel od prodávajícího obdržel) a uvedením čísla bankovního účtu nebo jiného spojení pro vrácení částky zaplacené spotřebitelem. Spotřebitel ponese přímé náklady spojené s vrácením zboží. Maximální náklady jsou odhadované ve výši 150 Kč. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.

2.10 Prodávající neposkytuje pro případ, že spotřebitel nebude souhlasit se způsobem vyřízení odstoupení od smlouvy, další interní postupy mimosoudního vyřizování stížností spotřebitelů.

 

  1. SYSTÉM OBJEDNÁVÁNÍ, UZAVŘENÍ SMLOUVY

3.1 Objednávka zboží se děje prostřednictvím elektronické objednávky na www.milagro.cz (dále jen jako „e-shop“). Objednávat je možné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu (s výjimkou případných odstávek e-shopu).

3.2 Příprava k expedici označuje dobu nutnou pro vyřízení všech náležitostí v souvislosti s předáním objednaného zboží přepravci dle volby kupujícího. Expedice (objednaného zboží) pak znamená předání objednaného zboží prodávajícím přepravci. Příprava k expedici, jakož i expedice samotná probíhá v pracovních dnech.

3.3 Podáním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP ve znění platném a účinném v okamžiku podání objednávky a že s nimi výslovně souhlasí.

3.4 U objednávky podané kupujícím prostřednictvím e-shopu bude nejprve potvrzeno její obdržení, a to na e-mail kupujícího. Prodávající zašle kupujícímu v e-mailu, kterým bude potvrzeno obdržení objednávky kupujícího, vzorový formulář odstoupení od smlouvy poskytovaný spotřebiteli a VOP, a to na e-mail kupujícího, který uvedl v rámci objednávky. Vzorový formulář odstoupení od smlouvy poskytovaný spotřebiteli je k dispozici ke stažení taktéž na internetových stránkách prodávajícího www.milagro.cz

3.5 Objednávka odeslaná kupujícím je návrhem na uzavření kupní smlouvy, když kupní smlouva je pak však uzavřena teprve v okamžiku, kdy bude kupujícímu doručen souhlas prodávajícího s uzavřením smlouvy (akceptace návrhu na uzavření smlouvy), kterou pak není pouhé potvrzení o obdržení objednávky. Souhlas prodávajícího s uzavřením smlouvy (akceptace návrhu na uzavření smlouvy) bude kupujícímu zaslána e-mailem nejpozději do jednoho pracovního dne od obdržení kompletní objednávky zaslané kupujícím, popř. bude v této lhůtě kupujícímu sděleno, že s ním prodávající kupní smlouvu neuzavírá (za což se považuje taktéž informace o stornování objednávky či jiná informace, z níž bude zřejmé, že prodávající nemá zájem smlouvu uzavřít a zboží kupujícímu dodat), popř. budou od kupujícího vyžádány další podklady či informace. Prodávající není povinen s kupujícím kupní smlouvu uzavřít, a to zejména (nikoliv však výlučně) zjistí-li skutečnosti uváděné v bodě 3.15 těchto VOP.

3.6 Podmínkou platnosti elektronické objednávky je uvedení všech údajů a náležitostí, které jsou internetovým rozhraním e-shopu www.milagro.cz požadovány jako povinné, jimiž jsou zejména: identifikace kupujícího, e-mail, doručovací adresa, způsob dodání, způsob platby a specifikace objednávaného zboží. Některé údaje mohou být webovým rozhraním předvyplněny, když kupující pak zkontroluje správnost a aktuálnost údajů a nesprávné či neaktuální údaje může upravit.

3.7 V případě osoby registrované u prodávajícího jako kupující - podnikatel platí, že se koupě týká její podnikatelské činnosti. Pokud osoba, jež je podnikatelem, hodlá v souladu se skutečností provést koupi, jež se její podnikatelské činnosti netýká, je povinna takovou skutečnost prodávajícímu prokazatelným způsobem sdělit, když v takovém případě však může být v daňovém dokladu vystaveném prodávajícím vztahujícím se k takové objednávce výslovně uvedeno, že se dle prohlášení kupujícího koupě netýká jeho podnikatelské činnosti.

3.8 Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá s prodávajícím smlouvu nebo s prodávajícím jinak jedná. Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele se dále považuje osoba zapsaná v obchodním rejstříku již na základě samotného zápisu v obchodním rejstříku. Má se taktéž za to, že podnikatelem je osoba, která má k podnikání živnostenské nebo jiné oprávnění podle zákona. Pokud nejde o kupujícího, který je podnikatelem a kde by z okolností při uzavření kupní smlouvy bylo zřejmé, že se koupě týká podnikatelské činnosti kupujícího, má kupující ohledně jakosti zboží při převzetí a práv z vadného plnění nároky podle § 2158 až § 2174b občanského zákoníku.

3.9 Webové rozhraní e-shopu obsahuje uvedení zboží, a to zejména včetně názvu a hlavní charakteristiky zboží, ceny zboží a nákladů na jeho dodání. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu, pokud není v rámci webového rozhraní uváděna omezená doba platnosti nabídky. Speciální pravidla dále uvedená týkající se zboží označeného „skladem u dodavatele“ či „skladem méně než 5 ks“ či dále uvedené možnosti z rušení objednávky nejsou dotčeny.

3.10 Prodávající si vyhrazuje právo na zrušení potvrzené objednávky u zboží označeného i jen pojmem „skladem u dodavatele“ pro případ, že se prodávajícímu nepodaří u jeho stávajícího dodavatele (či za stejných či výhodnějších podmínek u dodavatele jiného) zajistit zboží tak, aby mohlo být do 14 dnů od potvrzení objednávky kupujícímu odesláno. Kupující bere na vědomí, že takto označené zboží je u prodávajícího vyprodané a prodávající nemůže, pokud kupujícímu výslovně nepotvrdí něco jiného (např. oznámením o fyzickém zajištění zboží u prodávajícího apod.), garantovat, že bude zboží schopen dodat.

3.11 Kupující bere na vědomí, že s ohledem na zpracovávání objednávek může být zjištěna a v systému e-shopu zobrazena informace o vyprodání zboží až s určitým časovým prodlením. Zejména (nikoliv však výlučně) ohledně zboží označeného „skladem méně než 5 ks“ tak bere kupující na vědomí, že může dojít k rychlému vyprodání zboží. Prodávající si vyhrazuje právo na zrušení potvrzené objednávky (uzavřené kupní smlouvy) pro případ, že se prodávajícímu nepodaří u jeho stávajícího dodavatele (či za stejných či výhodnějších podmínek u dodavatele jiného) zajistit zboží tak, aby mohlo být do 14 dnů od potvrzení objednávky kupujícímu odesláno.

3.12 Předtím než kupující závazně potvrdí objednávku, má právo měnit vyplňované údaje, tj. zejména včetně specifikace objednávaného zboží, způsobu dopravy a způsobu úhrady kupní ceny a zároveň zkontrolovat veškeré údaje, které při vyplňování objednávky uvedl.

3.13 Prodávající je vždy oprávněn požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky), a to zejména s ohledem na zamezení zlomyslných či nikoliv vážně činěných objednávek.

3.14 Prodávající si vyhrazuje právo stanovit množstevní a cenové limity vztahující se k objednávanému zboží, když v takovém případě není možné učinění objednávky kupujícím nad stanovený množstevní či cenový limit.

3.15 Prodávající je od kupní smlouvy oprávněn odstoupit i v následujících případech (pokud nastane kterýkoliv z případů níže uváděných):

(a) Pokud má oprávněnou pochybnost o identitě kupujícího nebo kupující uvedl nesprávné osobní nebo identifikační údaje nebo nedoložil doklady osvědčující jím uváděné údaje nebo pokud kupující neprovedl dodatečné potvrzení objednávky požadované ze strany prodávajícího.

(b) Pokud kupující má neuhrazené splatné závazky z jiného smluvního vztahu s prodávajícím nebo v minulosti měl neuhrazené závazky po splatnosti vůči prodávajícímu nebo prodávající má konkrétní poznatky o tom, že kupující má závazky po lhůtě splatnosti vůči jiným subjektům, nebo je dán důvodný předpoklad, že by kupujícím nebyly řádně plněny závazky ze smlouvy, nebo kupující je veden v dostupných registrech dlužníků jako osoba se závazky po lhůtě splatnosti.

(c) Pokud se jedná o kupujícího, který již dříve porušil smlouvu uzavřenou s prodávajícím (popř. taková skutečnost nastala či vyšla najevo později).

(d) Pokud s kupujícím bylo zahájeno insolvenční řízení, případně byl zahájen výkon rozhodnutí nebo exekuce na majetek kupujícího nebo kupující vstoupil do likvidace.

(e) Pokud není prodávající objektivně schopen z důvodů na straně subdodavatelů nebo jiných třetích osob dodat kupujícímu zboží za sjednanou kupní cenu nebo ve sjednané době nebo době přiměřené.

(f) Pokud se zboží již nevyrábí nebo jej není prodávající schopen od třetích osob zajistit.

(g) Pokud kupující nezaplatil řádně a včas kupní cenu nebo si řádně a včas nepřevzal od prodávajícího zboží.

V případě odstoupení dle výše uváděných písm. (e) a (f) bodu 3.15 těchto VOP se prodávající zavazuje neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. Nebude-li dohody o dalším postupu dosaženo, nemá kupující vůči prodávajícímu nárok na náhradu újmy způsobené nedodáním původně objednaného zboží. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo zaslána poštovní poukázkou na jím uvedenou doručovací adresu. Z důvodů uváděných výše v bodě 3.15 písm. (a) až (f), avšak nikoliv pouze z těchto důvodů, je prodávající taktéž oprávněn objednávku kupujícího nepřijmout a neuzavřít s ním kupní smlouvu.

3.16 Kupující je povinen neprodleně oznámit prodávajícímu jakékoli změny svých identifikačních, fakturačních a kontaktních údajů, které by mohly mít vliv na plnění kupní smlouvy.

 

  1. DODACÍ PODMÍNKY

4.1 Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího v okamžiku jeho převzetí a zaplacení kupní ceny.

4.2 Při dodání zakoupeného zboží se prodávající zavazuje vystavit fakturu se všemi potřebnými náležitostmi účetního a daňového dokladu, jako doklad o zakoupení zboží. Faktura je v listinné podobě přílohou dodávky nebo může být zaslána kujícímu v elektronické podobě na e-mail kupujícího.

4.3 Zboží, které je skladem, prodávající připraví k expedici nejpozději třetí následující pracovní den po uzavření smlouvy. Pokud prodávající není schopen dodržet termín předání k přepravě dle věty předcházející, je povinen na toto neprodleně upozornit kupujícího telefonicky nebo elektronickou poštou a popř. určit náhradní termín předání předmětu koupě k přepravě. Prodávající předá zboží kupujícímu nejpozději do třiceti (30) dnů od uzavření smlouvy.

4.4 Prodávající je oprávněn podmínit předání zboží kupujícímu úplnou úhradou kupní ceny.

4.5 Zboží se doručuje dle způsobu zvoleného kupujícím v internetové objednávce, přičemž způsoby doručení jsou následující:

doručení prostřednictvím České pošty, s.p.

jiné, dle aktuální nabídky prodávajícího (zásilková služba, apod.)

Cena za dodání zboží je uváděna vždy u konkrétního způsobu dodání zboží, kupujícím zvoleného, v rámci e-shopu. Ceny za dodání zboží jsou platné pro území České republiky.

4.6 Doručení prostřednictvím České pošty či jiného přepravce (společně dále také jen „přepravce“)

Doručení zboží prostřednictvím České pošty (Česká pošta, s.p.) se řídí přepravními podmínkami České pošty, které je kupující povinen respektovat a s nimiž se může seznámit na internetových stránkách www.ceskaposta.cz (a které mohou obsahovat i např. úpravu postupu při nepřevzetí zboží kupujícím), když cena přepravy se však přednostně řídí cenou uvedenou v e-shopu prodávajícího nebo jinak mezi prodávajícím a kupujícím ujednanou. Kupující je povinen seznámit se i s konkrétními přepravními podmínkami jiného přepravce, pokud si jej k přepravě zboží zvolí, a tyto respektovat. I zde se však cena přepravy přednostně řídí cenou uvedenou v e-shopu prodávajícího nebo jinak mezi prodávajícím a kupujícím ujednanou. Doručení zboží prostřednictvím České pošty trvá obvykle 1–2 pracovní dny (od expedice objednaného zboží). Případné náklady na opakované doručování zboží z důvodů na straně kupujícího či jakékoliv zvýšené náklady na doručování zboží dané důvody na straně kupujícího mohou být prodávajícím účtovány k tíži kupujícího.

4.7 Je-li kupujícím spotřebitel, není sice povinen při převzetí zboží toto zkontrolovat, ovšem provedení kontroly stavu zásilky za přítomnosti přepravce (zejména neporušenost pásky na krabici, poškození krabice apod.) mu prodávající doporučuje. V případě zjištění poškození obalu zásilky, neúplnosti zásilky či zjevného poškození zásilky provede kupující reklamaci přímo u přepravce. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou zejména tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Při odmítnutí převzetí poškozené zásilky je nezbytné pořídit fotodokumentaci, která poškození zásilky zadokumentuje. Pokud poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce a zajistit fotodokumentaci poškození zásilky. Neučiní-li kupující námitky při převzetí zboží, pak podpisem dodacího listu (jiného případného dokladu o převzetí zboží) potvrzuje, že obal zboží nejevil známky poškození, že zásilka nebyla neúplná ani zjevně poškozená. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je také kupující povinen vždy neprodleně oznámit e-mailem na adresu sluzebnicek@milagro.cz. Až dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky dává prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.

4.8 Je-li kupujícím podnikatel, je povinen si zboží při jeho převzetí zkontrolovat. Zjistí-li kupující podnikatel zjevné vady zboží, je povinen to ihned oznámit prodávajícímu a osobě provádějící přepravu zboží a není povinen zboží od osoby provádějící přepravu zboží převzít. Pokud kupující podnikatel neoznámil prodávajícímu zjevné vady zboží ihned po jejich zjištění a zboží od přepravce převzal, má se za to, že zboží bylo v okamžiku převzetí kupujícím podnikatelem bez zjevných vad. Jiné než zjevné vady zboží, je kupující podnikatel povinen oznámit prodávajícímu nejpozději do 3 pracovních dnů od zjištění vad zboží.

 

  1. PLATEBNÍ PODMÍNKY

5.1 Za zboží je kupující povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu. Kupní cenou se rozumí také náklady spojené s balením a dodáním zboží, pokud není výslovně uvedeno jinak (balné prodávající, není-li výslovně uvedeno jinak, neúčtuje).

5.2 Kupní cenu je kupující oprávněn zaplatit prodávajícímu následujícími způsoby:

platba prostřednictvím platební brány,

platba na dobírku,

platba provedená bezhotovostním převodem na účet,

jiným způsobem aktuálně nabízeným prodávajícím v rámci e-shopu.

5.3 Kupní cena je splatná:

Při platbě na dobírku při převzetí zboží.

Při bezhotovostní platbě do deseti (10) dnů od uzavření kupní smlouvy, není-li ujednáno jinak.

V případě bezhotovostní platby je závazek k úhradě kupní ceny splněn okamžikem připsání celé kupní ceny na účet prodávajícího. Prodávající není v žádném případě povinen vydat kupujícímu zboží před tím, než dojde k úplné úhradě kupní ceny. Prodávající je oprávněn požadovat zaplacení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu, a to zejména za situace podezření na provedení zlomyslné či nikoliv vážné objednávky nebo v případě, že kupující neučiní dodatečné potvrzení objednávky požadované prodávajícím.

5.4 Prodávající není v žádném případě povinen vydat kupujícímu zboží před tím, než dojde k úplné úhradě kupní ceny. Prodávající je oprávněn požadovat zaplacení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu, a to zejména za situace podezření na provedení zlomyslné či nikoliv vážné objednávky nebo v případě, že kupující neučiní dodatečné potvrzení objednávky požadované prodávajícím.

5.5 Kupující se v případě nepřevzetí zboží na dobírku zavazuje uhradit prodávajícímu poplatek ve výši 150,- Kč jako kompenzaci nákladů prodávajícího spojených s nevyzvednutou zásilkou (obousměrné poštovné, balné, přeprava k dopravci, pracovní síla, zpracování vratky atd.) 

 

  1. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, ZÁRUKA ZA JAKOST, REKLAMACE

6.1 Odpovědnost prodávajícího za vady vůči kupujícímu se řídí příslušnými právními předpisy, zejména ust. § 2099 a následujícími občanského zákoníku a jde-li o kupujícího spotřebitele taktéž § 2161 a následujícími občanského zákoníku.

6.2 Má-li prodávající věc odeslat, odevzdá věc kupujícímu podnikateli předáním prvnímu dopravci k přepravě pro kupujícího a umožní kupujícímu podnikateli uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci, a v případě odevzdání věci kupujícímu spotřebiteli, je tomuto věc odevzdána až tehdy, kdy mu věc předá dopravce. Nebezpečí škody přechází na kupujícího převzetím věci. Týž následek má, nepřevezme-li kupující věc, ač mu s ní prodávající umožnil nakládat.

6.3 Prodávající odevzdá kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení. Věc je vadná, nemá-li sjednané vlastnosti. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Dodá-li prodávající větší množství věcí, než bylo ujednáno, je kupní smlouva uzavřena i na přebytečné množství, ledaže je kupující bez zbytečného odkladu odmítl. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.

6.4 Kupující spotřebitel

Prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady, zejména pak prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli, že věc:

  1. a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
  2. b) je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil,
  3. c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.

Prodávající dále odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:

  1. a) je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
  2. b) věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením (přičemž však prodávající není vázán tímto veřejným prohlášením, prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv),
  3. c) je dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
  4. d) věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy,

když výše uvedené se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího spotřebitele před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující spotřebitel s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.

Projeví-li se vada v případě kupujícího spotřebitele v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemohl věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

Lhůta k uplatnění práva

Kupující spotřebitel může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí. Vytkl-li kupující spotřebitel prodávajícímu vadu oprávněně, doba podle předcházející věty neběží po dobu, po kterou kupující spotřebitel nemůže zboží užívat. 

Výjimky

Právo z vadného plnění kupujícímu spotřebiteli nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.

Odstranění vady

Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.

Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

Ustanovení § 1923, 2106 a 2107 občanského zákoníku o právech z vadného plnění se vůči kupujícímu spotřebiteli nepoužijí.

Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil.

K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady.

Nepřevezme-li kupující spotřebitel věc v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění.

Právo na přiměřenou slevu

Kupující spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud

  1. a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který kupující zboží koupil, nebo zboží přebírané za účelem odstranění vady nepřevzal na vlastní náklady,
  2. b) se vada projeví opakovaně,
  3. c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
  4. d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího spotřebitele.

(2) Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující spotřebitel obdržel.

(3) Kupující spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná. Ustanovení § 2110 a 2111 občanského zákoníku se nepoužijí.

(4) Odstoupí-li kupující spotřebitel od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu spotřebiteli kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co zboží obdrží nebo co mu kupující spotřebitel prokáže, že věc odeslal.

6.5 Kupující, který není spotřebitel

Kupující, který není spotřebitel, nemá nároky podle bodu 6.4 těchto VOP, avšak je-li vadné plnění podstatným porušením kupní smlouvy, má kupující právo:

(a) na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží,

(b) na odstranění vady opravou zboží,

(c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo

(d) odstoupit od smlouvy.

Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva jako v případě, kdy je vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy.

Kupující, jež není spotřebitel, nemá nároky podle bodu 6.4 těchto VOP, avšak je-li vadné plnění nepodstatným porušením kupní smlouvy, má kupující právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.

Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy. Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.

Podstatné porušení smlouvy je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. Veškerá ostatní porušení smlouvy se považují za nepodstatná. 

Reklamace

6.6 Zboží lze reklamovat u prodávajícího na adrese MILAGRO, Radobyčická 678/6, 301 00 Plzeň, nebo v kamenných prodejnách specifikovaných níže, popř. e-mailem na adrese sluzebnicek@milagro.cz.

Kupující může vadné zboží k reklamaci zaslat přepravní službou na adresu provozovny MILAGRO, Radobyčická 678/6, 301 00 Plzeň. Balík by měl být označen viditelně „REKLAMACE“, obsahovat reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství) a průvodní dopis obsahující číslo objednávky (číslo faktury), podrobný popis závady, požadovaný způsob vyřízení reklamace a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zpáteční adresa, tel. číslo). K reklamaci zboží může kupující použít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, který je k dispozici na internetových stránkách prodávajícího www.milagro.cz; není to však jeho povinností. Doporučujeme přiložit též kopii nákupního dokladu. Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží. Pokud bylo zboží již v minulosti reklamováno, doloží kupující též doklad o předcházející reklamaci. Kupující má právo na náhradu nákladů spojených s reklamací (tj. poštovné) výlučně v případech, kdy bude reklamace uznána (tzn. reklamace je považována za uznanou v případě, že reklamace je vyřízena opravou, výměnou věci apod.).

Zboží je možné reklamovat také osobním předáním (tedy nikoliv zasláním poštou) v těchto kamenných prodejnách:

PANDORA Obchodní centrum Olympia Plzeň, Písecká 972/1, Plzeň 326 00,

PANDORA Bedřicha Smetany 141/5, Plzeň 301 00,

PANDORA Krajinská 43/8, České Budějovice 370 01.

Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu, po kterou byla reklamace vyřizována. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Pokud byla reklamace vyřízena výměnou věci, je další případná reklamace považována za první reklamaci zboží. Doba vyřizování reklamace se počítá od následujícího dne po přijetí reklamované věci do dne vyřízení reklamace, nikoliv do vyzvednutí věci kupujícím. O vyřízení je kupující informován e-mailem případně jiným způsobem.

6.7 Kupující je při uplatnění reklamace povinen dodat prodávajícímu reklamované zboží, které je nezbytně nutné k posouzení vad zboží. Kupující je při uplatnění reklamace povinen prodávajícímu prokázat, že je oprávněn uplatňovat reklamaci, a to alespoň předložením kopie dokladu o zakoupení zboží (faktury) nebo jiným věrohodným způsobem.

6.8 V provozovnách prodávajícího musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací. Reklamace včetně odstranění vad musí být prodávajícím vyřízena a spotřebitel o tom musí být informován v následujících lhůtách:

(a) v případě kupujícího spotřebitele nejpozději do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne jejího uplatnění,

(b) v případě kupujícího podnikatele nejpozději do šedesáti (60) kalendářních dnů ode dne jejího uplatnění,

(c) případně v delší lhůtě, na které se mohou prodávající s kupujícím dohodnout.

Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace může kupující spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. 

6.9 Záruka za jakost 

Prodávající prohlašuje, že kupujícího uspokojí nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění, tzn. že poskytuje kupujícímu záruku za jakost týkající se zboží v délce trvání dvou (2) let od dojití zboží do místa určeného kupujícím (dodání zboží), není-li dále stanoveno jinak, a to tím, že zboží vymění za zboží bez vad nebo jej opraví.

Poskytnutím záruky za jakost, je-li tato prodávajícím v konkrétním případě poskytována, se prodávající zaručuje, že zboží bude nejméně po dobu dvou (2) let od jeho dodání kupujícímu při obvyklém užívání způsobilé k použití pro obvyklý účel a že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci. Záruka se nevztahuje na:

(a) zboží prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,

(b) opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním (např. drobné poškrábání),

(c) použité zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím,

(d) případy, kdy to vyplývá z povahy zboží,

(e) vady způsobené neodbornou nebo nesprávnou údržbou nebo obsluhou nebo zásahem do zboží (zejména se může jednat o vady na náramcích PANDORA způsobené tím, že náramky PANDORA nebyly používány pouze s originální přívěsky, visacími přívěsky klipy a otvírači spon PANDORA, náramek PANDORA byl snímán přetahováním, nikoliv uvolněním spony, nebo k uvolnění spony náramku PANDORA byl užit jiný prostředek než k tomu určený otvírač spon PANDORA),

(f) vady způsobené nadměrným zatěžováním zboží (např. vady způsobené přímým působením chemických látek, jako jsou např. laky na vlasy, krémy, parfémy, chlór apod.) nebo používáním zboží takovým způsobem, který je v rozporu s dokumentací výrobce zboží, nebo přiměřeným způsobem odpovídajícím běžnému užívání zboží, nebylo-li při uzavření smlouvy sjednáno, že zboží bude užíváno způsobem zvláštním,

(g) vady způsobené použitím zboží v podmínkách, které neodpovídají podmínkám přiměřeným běžnému užívání zboží (včetně např. podnebných či jiných podmínek),

(h) vady způsobené vyšší mocí (včetně působení živlů – např. požár, úder blesku, povodeň či zátopa apod.) a působením fyzikálních a chemických procesů, či jiných vnějších událostí.

Prodávající je povinen vydat kupujícímu spotřebiteli nejpozději při převzetí zboží potvrzení o záruce za jakost (záruční list) v textové podobě. Záruční list musí obsahovat údaj, že má kupující spotřebitel ze zákona právo vůči prodávajícímu na bezplatnou nápravu a že toto právo není zárukou za jakost dotčeno, a označení věci, na niž se záruka vztahuje, obsah záruky, jméno a bydliště nebo sídlo poskytovatele záruky, postup k uplatnění práv ze záruky a podmínky záruky. Nesplněním výše uvedené povinnost není platnost záruky dotčena. 

6.10 Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí:

(a) došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,

(b) použil-li kupující věc ještě před objevením vady,

(c) nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo

(d) prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.

6.11 Mimosoudní řešení sporů

Kupující, který uzavřel kupní smlouvu v postavení spotřebitele, může spory vyplývající z kupní smlouvy, které se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, řešit v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, i mimosoudně, když je oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web: www.adr.coi.cz. Kupující, který je spotřebitelem, může rovněž využít platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

  1. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

7.1 Kupující, který je fyzickou osobou, bere na vědomí, že odesláním objednávky dojde ze strany prodávajícího ke zpracování jeho osobních údajů (tj. osobních údajů kupujícího) nezbytných pro plnění kupní smlouvy prodávajícím. S těmito údaji je zacházeno dle postupů souladných s ustanoveními obecného nařízení o ochraně osobních údajů č. 2016/679. Bližší postupy týkající se zpracovávání osobních údajů jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů, které jsou zveřejněny na internetových stránkách prodávajícího www.milagro.cz, když z těchto stránek si může zároveň kupující Zásady ochrany osobních údajů pro svou potřebu uložit a archivovat.

 

  1. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

8.1 Tyto VOP platí ve znění uvedeném v internetovém obchodě umístěném v rámci internetové prezentace prodávajícího na internetové adrese www.milagro.cz v den odeslání elektronické objednávky tehdy, není-li mezi účastníky dohodnuto jinak. Odesláním elektronické objednávky kupující bez výhrad akceptuje veškerá ustanovení těchto VOP ve znění platném v den odeslání objednávky. Uzavření kupní smlouvy v e-shopu prodávajícího na internetové adrese www.milagro.cz bez souhlasu s těmito VOP není možné. Prodávající předem vylučuje přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou, když prodávající si vyhrazuje, že veškeré změny, dodatky nebo odchylky jím musí být výslovně schváleny. Prodávající zároveň vylučuje přijetí nabídky, které by kupující učinil s odkazem na obchodní podmínky, které by se od textu nabídky prodávajícího lišily, či jej doplňovaly.

8.2 Prodávající předem ve smyslu § 1757 občanského zákoníku vylučuje, aby jakékoliv potvrzení kupujícího zaslané případně kupujícím po uzavření kupní smlouvy, mělo jakýkoliv vliv na ujednaný obsah již uzavřené kupní smlouvy.

8.3 Prodávající nenese odpovědnost za ušlý zisk ani přímé či nepřímé škody či újmy způsobené použitím informací uvedených na webových stránkách. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webových stránek nebo v důsledku užití webových stránek v rozporu s jejich určením.

8.4 V případě porušení podstatných smluvních povinností odpovídá prodávající kupujícímu podnikateli pouze za újmu, která vznikla úmyslným zaviněním nebo hrubou nedbalostí prodávajícího, jeho statutárních orgánů nebo zaměstnanců. V případě porušení nepodstatných smluvních povinností odpovídá prodávající kupujícímu podnikateli pouze za újmu, která vznikla zaviněním prodávajícího, jeho statutárních orgánů nebo zaměstnanců, přičemž neodpovídá za ušlý zisk. V obou případech odpovídá prodávající za újmu do výše typické újmy, kterou bylo možno předvídat při uzavření kupní smlouvy, maximálně však do výše dvojnásobku kupní ceny zboží, jehož se týká porušení povinností prodávajícího (kterážto částka se považuje za maximální předvídatelnou výši újmy, jež by mohla kupujícímu vzniknout). Vylučuje se přitom povinnost poskytovatele nahradit zákazníkovi újmu, kterou nebylo možno v době uzavření smlouvy rozumně předvídat. Výše uvedenými ujednáními bodu 8.3 těchto VOP nejsou dotčena případná zákonná či jiná smluvní ustanovení, která by stanovila odpovědnost prodávajícího za újmu v menším rozsahu, když ujednání předcházejících vět odpovědnost prodávajícího za újmu limituje, avšak nesměřuje k jejímu rozšíření nad zákonný rámec či nad rámce jiných smluvních ustanovení. Veškerá újma způsobená v souvislosti se smlouvou se nahrazuje v penězích.

8.5 Kupující souhlasí s tím, že prodávající je oprávněn postoupit kterékoli své pohledávky za kupujícím na třetí osobu. Kupující podnikatel je oprávněn postoupit kterékoli své pohledávky za prodávajícím na třetí osobu pouze s předchozím výslovným písemným souhlasem prodávajícího.

8.6 Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím spotřebitelem řeší obecné soudy. Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím podnikatelem řeší obecné soudy České republiky, jejichž příslušnost je určena podle sídla prodávajícího. Dále ještě pro případ sporů s mezinárodním prvkem se sjednává, bez ohledu na to, zda kupujícím je podnikatel či nikoliv, příslušnost soudů České republiky, když se sjednává místní příslušnost věcně příslušného soudu v Českých Budějovicích (tj. Okresního soudu v Českých Budějovicích ve věcech, v nichž jsou v prvém stupni příslušné okresní soudy, a Krajského soudu v Českých Budějovicích ve věcech, v nichž jsou v prvém stupni příslušné krajské soudy).

8.7 V případě, že budou zrušeny právní předpisy, na které se tyto VOP odvolávají, bude se smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím řídit těmito VOP v rozsahu, který je dovolený podle právních předpisů, které nahradí zrušené právní předpisy.

8.8 Dozor nad dodržováním povinností prodávajícího podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

8.9 Tyto VOP jsou účinné od 06. 01. 2023.